360 fokos visszajelzés

A 360 fokos visszajelzés olyan fejlesztési módszer, melynek során a hagyományos, föntről-lefelé irányú értékeléssel szemben az értékelt személy körpanoráma-szerűen, mindazoktól fejlesztő célú visszajelzést kap, akikkel munkakapcsolatban áll.

Azaz „fentről” visszajelez neki a felettese, „oldalirányból” az azonos beosztásban lévő kollégái, és/vagy ügyfelei, partnerei, „lentről” pedig néhány beosztottja és/vagy más, alacsonyabb beosztásban lévő munkatársa. Mindezek mellett az illető önértékelést is készít magáról; ugyanazokra a kérdésekre válaszolva jellemzi magát, mint amelyeket róla töltenek ki. A kérdések az észlelt szakmai teljesítményre, a kommunikációs jellemzőkre, és a vezetői kompetenciákban mutatott erősségekre illetve fejlesztendő pontokra irányul.